.NET FRAMEWORK NEDİR?



.NET Framework, yeni nesil Windows uygulamaları oluşturulması ,çalıştırılması ve yönetilmesi gibi işlemler için gerekli alt yapıyı sağlayan bir platformdur. Windows uygulamaları ile Windows işletim sistemleri arasında bir katman görevi görür. Dolayısı ile birbirinden farklı programlama dileri,tek bir işletim katmanı kullanarak işletim sistemine erişim sağlarlar. İşletim sistemi ile bağlantıyı ve entegrasyonu sağlayan kütüphaneler ve araçlara sahiptir. Bu sayede işletim sisteminden ve donanımdan bağımsız olarak çalışmayı ve uygulama taşınabilirliğini sağlar.

İşletim sistemi ile uygulamalar arasındaki ilk katman CLR (Common Language Runtime) katmanıdır.Bu katman programların çalıştırılmasını yönetir. İşletim sistemi ile uygulamalarımız arasında aracılık yapar. İkinci katman ise Class Library, içerisinde .NET ile uygulama geliştirirken kullanacağınız komutlara, metotlar bulunan geniş içerikli bir kütüphanedir.
Managed Applications, .NET ile yapılan uygulamalardır. Unmanaged Applications ise .NET dışındaki uygulamalardır.


Managed uygulamalarda; bellek yönetimi .NET tarafından Garbage Collector gibi bir mekanizma ile yürütülerek işlemler için hafızada yer açma, işlemler bittiğinde ya da artık kullanılmadığında hafızayı temizleme gibi işlemler gerçekleştirilir.
Unmanaged uygulamalarda ise; bellek yönetimi işlemi kullanıcının kendisi tarafından manuel olarak gerçekleştirilmek zorundadır.
Framework yalnızca .NET dillerinde değil bunun yanı sıra, .NET dışında Python, Pascal, C++, Cobol, Java, Screme gibi 50 civarında programlama diline de destek vermektedir.

2002 yılından itibaren 1.0 versiyonu ile birlikte kullanıma sunulan framework, artık Microsoft Windows işletim sistemi ile birlikte de işletim sistemine kurulu olarak kullanıma sunulmaktadır. 



Yorumlar

Popüler Yayınlar